WEKO3
アイテム
Recipe for an EFL Literature Class: A survey of literature in preparation for the creation of an English literature class in an EFL context
https://doi.org/10.34443/0002000005
https://doi.org/10.34443/0002000005ca4c7652-27d7-46b1-9308-d75fd08b09ec
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
タイトル | ||||||||||
タイトル | Recipe for an EFL Literature Class: A survey of literature in preparation for the creation of an English literature class in an EFL context | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | EFL | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | literature analysis | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | language acquisition | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | cultural understanding | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | cultural disconnect | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | critical thinking | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | emotional intelligence | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | assessment | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.34443/0002000005 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | EFL英文学科目の作り方 EFL英文学科目のための文学調査 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者 |
ラーソン, ジョン
× ラーソン, ジョン
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Using the research in this article, a framework for a proposed EFL literature class has been developed. This class will utilize authentic books which are in most cases inappropriately difficult for language study, and because of this the goal of language acquisition will be subordinate to literature analysis. Therefore, the primary goal of the class will be to guide students using the literature to access and contemplate other cultures. Class books that expose different cultures must be chosen, but care must be taken so as not to overextend the reach of the students’ language aptitude and cultural awareness. Secondary to culture studies is the application of students’ critical thinking skills and emotional intelligence. Assessments and assignments will gradually progress from content comprehension to literary concept usage, and from teacher-led discussions to individual assignments. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 共愛学園前橋国際大学論集 巻 24, p. 69-86, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 共愛学園前橋国際大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2187-333X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11548903 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |