ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共愛学園前橋国際大学論集
  2. 第18号(2018年)

Free Productive Ability and Lexical Text Analysis to Improve Student Writing

https://doi.org/10.34443/00000178
https://doi.org/10.34443/00000178
aa8f689e-5ecd-4c23-88e1-14139ee9a8f1
名前 / ファイル ライセンス アクション
2018-Deadman2.pdf 2018-Deadman2.pdf (595.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル Free Productive Ability and Lexical Text Analysis to Improve Student Writing
タイトル
タイトル Free Productive Ability and Lexical Text Analysis to Improve Student Writing
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Writing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Free Productive Ability
キーワード
主題Scheme Other
主題 Lexical Analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Correlation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Peer and Self Grading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Free Productive Ability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Lexical Analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Correlation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Peer and Self Grading
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34443/00000178
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 自主的発表能力と語彙に関する英語学習者のライティング技能向上を目的とした分析
著者 デッドマン, マーク

× デッドマン, マーク

デッドマン, マーク

en Deadman, Mark

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The classroom is often an arena of Controlled Productive Ability. Within this system, the teacher issues communiques and makes deposits which the students patiently receive, memorize, and repeat. Further, this ‘banking’ concept of education, extends the scope of action afforded to students only as far as receiving, filing, and storing the deposits. Education is thus seen as a process of depositing knowledge into passive students. Freire (1970) exhorts that ‘…the more completely they (the students) accept the passive role imposed on them, the more they tend simply to adapt to the world as it is and to the fragmented view of reality deposited on them’.
This research paper will look at how a class of low-intermediate Japanese learners of English, can become more attuned to Free Productive Ability, the active use of productive vocabulary, in their written English endeavors. Writing itself is a production skill, in that it requires learners to produce language, as with speaking activities. Written English can be used to produce a message that you want others to understand. However, at most stages of the writing process from selecting themes and topics, brainstorming ideas, organizing ideas, drafting a text, reviewing and editing before submission, and finally grading and reflecting, the student is part of a passive process managed by the authority of the teacher. This inhibits student critical thinking and the ownership of their own productive abilities. An alternative is to develop and practice a free productive system, limiting the traditional teacher-centric learning system. At all times, students should be encouraged to think, and tackle problems presented to them on their own. This research builds on previous research of student self-affirmation (Deadman, 2015a, 2015b, 2016a and 2016b).
書誌情報 共愛学園前橋国際大学論集
en : Kyoai Gakuen University Journal

号 18, p. 107-129, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 共愛学園前橋国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-333X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11548903
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:08:36.290073
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3