WEKO3
アイテム
Critical Review of Studies of Engagement with Written Corrective Feedback for the Improvement of Written Accuracy
https://doi.org/10.34443/00000251
https://doi.org/10.34443/00000251a54738b0-1e6f-4771-84f8-d5e5817630af
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | Critical Review of Studies of Engagement with Written Corrective Feedback for the Improvement of Written Accuracy | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | Critical Review of Studies of Engagement with Written Corrective Feedback for the Improvement of Written Accuracy | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | L2 Writing | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Second Language Acquisition | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Written Corrective Feedback | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Learner Engagement | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Written Accuracy | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | L2 Writing | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Second Language Acquisition | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Written Corrective Feedback | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Learner Engagement | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Written Accuracy | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.34443/00000251 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||
| その他のタイトル | 書き言葉の正確さを向上させるための修正フィードバックに関する研究の批判的検討 | |||||||||||||
| 著者 |
佐藤, 龍一
× 佐藤, 龍一
× 藤枝, 豊
|
|||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | Recent written corrective feedback (WCF) studies in second-language acquisition (SLA) and second-language (L2) writing research have started to examine learner engagement with WCF - how learners cognitively, behaviorally, and affectively respond to WCF in the revision process. However, the notion of engagement as well as how it plays a role in facilitating the improvement of written accuracy has not thoroughly been examined. Therefore, this article reviews previous WCF studies that investigated the roles of learners' engagement with WCF and provides a more comprehensive understanding of the roles of engagement with WCF. The article also outlines a number of issues in the research design of contemporary studies of engagement with WCF that might help researchers develop methods that can investigate the relationships between WCF, engagement, and the improvement of L2 written accuracy. | |||||||||||||
| 書誌情報 |
共愛学園前橋国際大学論集 号 23, p. 65-86, 発行日 2023-03-31 |
|||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 共愛学園前橋国際大学 | |||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 2187-333X | |||||||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA11548903 | |||||||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||