WEKO3
アイテム
Exploring the Relationship between Pronunciation Training and Listening Ability
https://doi.org/10.34443/00000200
https://doi.org/10.34443/000002003ab108b0-3c01-4d38-8c58-e3f0ee01544e
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Exploring the Relationship between Pronunciation Training and Listening Ability | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Exploring the Relationship between Pronunciation Training and Listening Ability | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | pronunciation training | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | listening ability | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | TOEIC listening scores | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | pronunciation training | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | listening ability | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | TOEIC listening scores | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.34443/00000200 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | 発音訓練と聞き取り能力との関係調査 | |||||||||
| 著者 |
デロージェー, ロリ アン
× デロージェー, ロリ アン
|
|||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | This study was an attempt to examine the effect of pronunciation training on students’ listening ability. TOEIC listening scores of students who took a pronunciation training class for one-semester or two-semesters were compared with students who did not take any pronunciation training. In the first data set, one-semester pronunciation training, both the experimental group and the control group TOEIC listening scores decreased. In the second data set, two-semester pronunciation training, both the experimental group and the control group TOEIC listening scores improved somewhat, but the improvement was not statistically significant. | |||||||||
| 書誌情報 |
共愛学園前橋国際大学論集 en : Kyoai Gakuen University Journal 号 19, p. 15-28, 発行日 2019-03-31 |
|||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 共愛学園前橋国際大学 | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 2187-333X | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11548903 | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||