ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共愛学園前橋国際大学論集
  2. 第19号(2019年)

A Pilot Study of Emotions of Writing in L2: Unpacking the Felt Sense of an EFL Writer

https://doi.org/10.34443/00000199
https://doi.org/10.34443/00000199
2349746d-db35-472d-ba38-a20d2acdc200
名前 / ファイル ライセンス アクション
2019-fujieda.pdf 2019-fujieda.pdf (356.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル A Pilot Study of Emotions of Writing in L2: Unpacking the Felt Sense of an EFL Writer
タイトル
タイトル A Pilot Study of Emotions of Writing in L2: Unpacking the Felt Sense of an EFL Writer
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 L2 writing
キーワード
主題Scheme Other
主題 emotions
キーワード
主題Scheme Other
主題 felt sense
キーワード
主題Scheme Other
主題 Thinking at the Edge(TAE)
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL writer
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 emotions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 felt sense
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Thinking at the Edge(TAE)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL writer
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34443/00000199
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 第二言語ライティングにおける情動研究 ―感受概念の観点から―
著者 藤枝, 豊

× 藤枝, 豊

藤枝, 豊

en Fujieda, Yutaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores one EFL writer’s emotional aspects towards writing in second language (L2) through verbalizing her felt sense using the Thinking at the Edge (TAE) approach. Data collected include the participant’s autobiography of learning English, TAE-based reflective worksheets, and an individual interview. To analyze the data, thematic analysis (Boyatzis, 1998) in a qualitative method was employed. The findings reveal that the participant showed difficulty in expressing herself clearly in English and remained apprehensive about using English words and expressions properly. However, she realized the importance of English writing, which has promoted her creating a sense of confidence and writing proficiency. This study indicates that the findings obtained by the TAE approach will enhance the importance of seeking learners’ psychological engagement with writing in L2 in a qualitative manner.
書誌情報 共愛学園前橋国際大学論集
en : Kyoai Gakuen University Journal

号 19, p. 1-14, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 共愛学園前橋国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-333X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11548903
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:07:59.960555
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3