WEKO3
アイテム
A Pilot Study of Emotions of Writing in L2: Unpacking the Felt Sense of an EFL Writer
https://doi.org/10.34443/00000199
https://doi.org/10.34443/000001992349746d-db35-472d-ba38-a20d2acdc200
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Pilot Study of Emotions of Writing in L2: Unpacking the Felt Sense of an EFL Writer | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Pilot Study of Emotions of Writing in L2: Unpacking the Felt Sense of an EFL Writer | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | L2 writing | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | emotions | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | felt sense | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Thinking at the Edge(TAE) | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | EFL writer | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | L2 writing | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | emotions | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | felt sense | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Thinking at the Edge(TAE) | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | EFL writer | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.34443/00000199 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | 第二言語ライティングにおける情動研究 ―感受概念の観点から― | |||||||||
| 著者 |
藤枝, 豊
× 藤枝, 豊
|
|||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | This study explores one EFL writer’s emotional aspects towards writing in second language (L2) through verbalizing her felt sense using the Thinking at the Edge (TAE) approach. Data collected include the participant’s autobiography of learning English, TAE-based reflective worksheets, and an individual interview. To analyze the data, thematic analysis (Boyatzis, 1998) in a qualitative method was employed. The findings reveal that the participant showed difficulty in expressing herself clearly in English and remained apprehensive about using English words and expressions properly. However, she realized the importance of English writing, which has promoted her creating a sense of confidence and writing proficiency. This study indicates that the findings obtained by the TAE approach will enhance the importance of seeking learners’ psychological engagement with writing in L2 in a qualitative manner. | |||||||||
| 書誌情報 |
共愛学園前橋国際大学論集 en : Kyoai Gakuen University Journal 号 19, p. 1-14, 発行日 2019-03-31 |
|||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 共愛学園前橋国際大学 | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 2187-333X | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11548903 | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||