WEKO3
アイテム
A Reflection on the Use of J-Talk for Speaking of Japan B3
https://doi.org/10.34443/00000195
https://doi.org/10.34443/00000195a6ae3193-7c83-466e-ac81-90514fc3828e
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Reflection on the Use of J-Talk for Speaking of Japan B3 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Reflection on the Use of J-Talk for Speaking of Japan B3 | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Speaking of Japan | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | textbook choice | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | extended speaking | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Speaking of Japan | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | textbook choice | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | extended speaking | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.34443/00000195 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | Speaking of Japan B3クラスでのJ-Talk使用における考察 | |||||||||
| 著者 |
デロージェー, ロリ アン
× デロージェー, ロリ アン
|
|||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | Choosing a textbook is one of a teacher’s important jobs. For the class Speaking of Japan, level B3 class, I chose the textbook J-Talk: Conversation Across Cultures. This textbook matched all the criteria for the class: the level, the topic of Japan, speaking practice, and the goals of what should be accomplished in the class. I will reflect on the content of J-Talk, how J-Talk presented materials and built on the materials in stages with the goal of having students produce extended segments of speech without over-burdening the students. I will explain some of the hurdles I faced while carrying out the activities presented in the textbook and how I managed them. Finally, I will report what students thought about J-Talk. | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | 研究ノート | |||||||||
| 書誌情報 |
共愛学園前橋国際大学論集 en : Kyoai Gakuen University Journal 号 18, p. 357-365, 発行日 2018-03-31 |
|||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 共愛学園前橋国際大学 | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 2187-333X | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11548903 | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||