ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共愛学園前橋国際大学論集
  2. 第25号(2025年)

Improving the GRE: Refining a student-based ranking system for performance tests

https://doi.org/10.34443/0002000030
https://doi.org/10.34443/0002000030
41125de1-20d7-49ce-9d38-2050ad7683be
名前 / ファイル ライセンス アクション
2025-larson-2.pdf 2025-larson-2.pdf (441 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル Improving the GRE: Refining a student-based ranking system for performance tests
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 performance test
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 group
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ranking
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 peer-assessment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 improvement
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 GRE
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34443/0002000030
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル よりよいGRE: 学生同士の順位づけパフォーマンステストの改善
言語 ja
著者 ラーソン, ジョン

× ラーソン, ジョン

en Larson, John

ja ラーソン, ジョン

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A continuation of prior research, this article explores changes to the performance-test assessment procedure called the Group Ranking Evaluation (GRE). Previous research found the GRE to be successful but flawed, in that some students viewed peer-produced results as less legitimate than those produced by the teacher. There was also concern about the propensity of some students to disparage their own performances regardless of their objective merit. Therefore, two changes were made to the GRE. The first was instruction regarding group discussion. The second was a restriction regarding the method students used to decide their group rankings. The results of these two changes were positive in both decreasing the number of students who felt the GRE unfair, and increasing the number of students that enjoyed the GRE. Also, the rigorous discussion technique unexpectedly became a powerful teaching tool that could be a useful addition to almost any peer-assessment.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
言語 ja
書誌情報 ja : 共愛学園前橋国際大学論集

巻 25, p. 211-219, 発行日 2025-03-01
出版者
出版者 共愛学園前橋国際大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-333X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11548903
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-06 06:32:00.089424
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3