WEKO3
アイテム
Using the TOEIC L&R as a Placement Test: A study in the advisability of using the TOEIC L&R to create ranked divisions
https://doi.org/10.34443/0002000024
https://doi.org/10.34443/0002000024b56412ea-1b9c-4754-813e-8357f00bd92b
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Using the TOEIC L&R as a Placement Test: A study in the advisability of using the TOEIC L&R to create ranked divisions | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | TOEIC L&R | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ranking | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | norm-referenced | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | criterion-referenced | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | validity | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | reliability | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | suitability | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | interpretation | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.34443/0002000024 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | クラス分けテストとしてのTOEIC L&R TOEIC L&Rによるランク分けの是非に関する研究 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 著者 |
ラーソン, ジョン
× ラーソン, ジョン
|
|||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | This study analyzes a system that groups students using their TOEIC L&R scores. It begins with a review of prior research about basic concepts of assessment and continues with a discussion about using the TOEIC L&R as a placement tool. Benefits and drawbacks of using the TOEIC L&R are explored, followed by an explanation of the placement system’s various processes and results, ending with an evaluation of its effectiveness and suitability. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 書誌情報 |
ja : 共愛学園前橋国際大学論集 巻 25, p. 131-141, 発行日 2025-03-01 |
|||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 共愛学園前橋国際大学 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 2187-333X | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11548903 | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||