WEKO3
アイテム
Reconceptualizing Emotional Research in Second Language Writing: Interpreting the Meaning of the Felt Sense of English Writing
https://doi.org/10.34443/0002000002
https://doi.org/10.34443/0002000002dce3e478-18dd-4762-86a9-9efd2748783a
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Reconceptualizing Emotional Research in Second Language Writing: Interpreting the Meaning of the Felt Sense of English Writing | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | emotions | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | felt sense | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Thinking at the Edge (TAE) | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | L2 writing | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | teaching writing | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.34443/0002000002 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | 第二言語ライティング感情研究の再概念化 英語ライティングの感受概念を解釈する | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 著者 |
藤枝, 豊
× 藤枝, 豊
|
|||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | This study explores the emotional aspects of second language (L2) writing and emphasizes the need for comprehensive emotional studies that encompass both the positive and negative facets of learners’ experiences. The current literature focuses on the detrimental impacts of affective barriers, such as anxiety, on L2 writing proficiency, which neglects the rich, multifaceted emotional journeys of learners. This study introduces the Thinking at the Edge (TAE) approach, a phenomenological methodology that provides a detailed examination of personal experiences and emotions. Employing the TAE approach, this study provides deeper insights into learners’ emotional experiences during the L2 writing process and contributes to a more balanced perspective on emotions during language learning. This paper explores the theoretical background of emotions, their connection with language learning, and the potential of TAE methods in reconceptualizing emotional studies in L2 writing. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 書誌情報 |
ja : 共愛学園前橋国際大学論集 巻 24, p. 21-32, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 共愛学園前橋国際大学 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 2187-333X | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11548903 | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||