ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共愛学園前橋国際大学論集
  2. 第24号(2024年)

Reconceptualizing Emotional Research in Second Language Writing: Interpreting the Meaning of the Felt Sense of English Writing

https://doi.org/10.34443/0002000002
https://doi.org/10.34443/0002000002
dce3e478-18dd-4762-86a9-9efd2748783a
名前 / ファイル ライセンス アクション
2024-fujieda.pdf 2024-fujieda.pdf (347 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル Reconceptualizing Emotional Research in Second Language Writing: Interpreting the Meaning of the Felt Sense of English Writing
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 emotions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 felt sense
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Thinking at the Edge (TAE)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching writing
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34443/0002000002
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 第二言語ライティング感情研究の再概念化 英語ライティングの感受概念を解釈する
言語 ja
著者 藤枝, 豊

× 藤枝, 豊

en Fujieda, Yutaka

ja 藤枝, 豊

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study explores the emotional aspects of second language (L2) writing and emphasizes the need for comprehensive emotional studies that encompass both the positive and negative facets of learners’ experiences. The current literature focuses on the detrimental impacts of affective barriers, such as anxiety, on L2 writing proficiency, which neglects the rich, multifaceted emotional journeys of learners. This study introduces the Thinking at the Edge (TAE) approach, a phenomenological methodology that provides a detailed examination of personal experiences and emotions. Employing the TAE approach, this study provides deeper insights into learners’ emotional experiences during the L2 writing process and contributes to a more balanced perspective on emotions during language learning. This paper explores the theoretical background of emotions, their connection with language learning, and the potential of TAE methods in reconceptualizing emotional studies in L2 writing.
言語 en
書誌情報 ja : 共愛学園前橋国際大学論集

巻 24, p. 21-32, 発行日 2024-03-31
出版者
出版者 共愛学園前橋国際大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2187-333X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11548903
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-05 07:57:15.972761
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3