ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共愛学園前橋国際大学論集
  2. 第18号(2018年)

Adopting Moodle:Case Studies in the Diffusion of Innovation

https://doi.org/10.34443/00000179
https://doi.org/10.34443/00000179
88d02d49-bcef-4116-bb9c-6cd41967284a
名前 / ファイル ライセンス アクション
2018-Deadman1.pdf 2018-Deadman1.pdf (537.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル Adopting Moodle:Case Studies in the Diffusion of Innovation
タイトル
タイトル Adopting Moodle:Case Studies in the Diffusion of Innovation
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
主題Scheme Other
主題 Moodle
キーワード
主題Scheme Other
主題 Innovation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Action Research
キーワード
主題Scheme Other
主題 Peer trainig
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CALL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Moodle
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Innovation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Action Research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Peer trainig
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34443/00000179
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 技術革新の普及に伴うオンライン学習管理システム ―Moodleを使用した英語授業におけるケーススタディ―
著者 デッドマン, マーク

× デッドマン, マーク

デッドマン, マーク

en Deadman, Mark

Search repository
遠藤, 真知子

× 遠藤, 真知子

遠藤, 真知子

en Endo, Machiko

Search repository
加茂, 葉子

× 加茂, 葉子

加茂, 葉子

en Kamo, Yoko

Search repository
小野澤, 千恵子

× 小野澤, 千恵子

小野澤, 千恵子

en Onozawa, Chieko

Search repository
正田, 久実子

× 正田, 久実子

正田, 久実子

en Shoda, Kumiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This joint research paper among five part-time English teachers at Maebashi Kyoai Gakuen University, hereafter called Kyoai University, represents a focused practical application of Action Research based on CALL (Computer Assisted Language Learning) in the classroom and syllabus. This research builds upon the history and development of CALL at the University, including previous research based on student perceptions of CALL (Deadman, 2014) and teacher’s perceptions and evaluations of multimedia technologies (Mason, 2014). The paper details and investigates how CALL is adopted amongst the teachers in this study, through the existent software Moodle (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment). Two of the members of this group have used Moodle, whereas the three other part-time teachers have had limited exposure and experience using it. The aim of this research group is to peer-teach each other in a community of practice, in order that our own technology skills increase, ultimately transferring this to better learning experiences for the students.
The paper will use teachers experience, observations and planning to detail the purposefulness of technology in the curriculum; the teacher’s own perceptions of the technology; the subsequent selection, planning and design of appropriate class-specific Moodle applications; and each teacher’s initial evaluations of Moodle as they begin to construct their own Moodle accounts for various classes. A general e-mail was sent to all Japanese part-time teachers who would be interested in jointly partaking in a research paper, based on the above considerations. As such, the members of this research paper are equal in membership and responsibility for the research, as per the ethical considerations of practitioner research (Hammersley, M., Gomm, R., and Woods, P., 2003).
書誌情報 共愛学園前橋国際大学論集
en : Kyoai Gakuen University Journal

号 18, p. 131-151, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 共愛学園前橋国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-333X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11548903
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:08:38.993991
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3