ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共愛学園前橋国際大学論集
  2. 第18号(2018年)

Implications of the Course of Study Reforms on English Language Teaching in Japanese Secondary Schools: Toward Teaching English as an International Language

https://doi.org/10.34443/00000173
https://doi.org/10.34443/00000173
5081bbc9-0766-4d71-83be-15844bdba12b
名前 / ファイル ライセンス アクション
2018-fujieda.pdf 2018-fujieda.pdf (400.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル Implications of the Course of Study Reforms on English Language Teaching in Japanese Secondary Schools: Toward Teaching English as an International Language
タイトル
タイトル Implications of the Course of Study Reforms on English Language Teaching in Japanese Secondary Schools: Toward Teaching English as an International Language
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 English teaching methodology
キーワード
主題Scheme Other
主題 communicative language teaching
キーワード
主題Scheme Other
主題 English teaching licence
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL education
キーワード
主題Scheme Other
主題 World Englishes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English teaching methodology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communicative language teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English teaching licence
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 World Englishes
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34443/00000173
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 学習指導要領の改定から中等教育の英語教育を考える ―国際言語としての英語を目的とした指導へ―
著者 藤枝, 豊

× 藤枝, 豊

藤枝, 豊

en Fujieda, Yutaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Many universities in Japan have been offering the teaching certificate programs to train highly qualified teachers. Even though graduate schools have set up programs for more disciplinary courses for English language teaching (ELT), few have been developed at the undergraduate school level. Thus, pre-service English teachers can only learn about ELT pedagogical issues in English Teaching Methodology courses. Moreover, ELT in Japan still adheres to a principle of English speakers’ norms and aims for native speakers of English for communication partners. Since English has become an international language or a lingua franca in the globalized society, prospective English teachers must recognize the growing importance of English language variations to teach English as an international language. This paper focuses primarily on pedagogical issues to teach in English methodology classes in accordance with the future reforms of the teaching-training program. To do this, discussions include revision of the Communicative Language Teaching approaches and application of World Englishes into ELT at the secondary school level.
書誌情報 共愛学園前橋国際大学論集
en : Kyoai Gakuen University Journal

号 18, p. 27-39, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 共愛学園前橋国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-333X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11548903
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:08:25.793787
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3