ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共愛学園前橋国際大学論集
  2. 第17号(2017年)

Suggestions for the Teaching of Writing: From Students’ Reflective Narratives of English Writing

https://doi.org/10.34443/00000161
https://doi.org/10.34443/00000161
581c07cc-6a73-4dbb-8620-318cfefd98a9
名前 / ファイル ライセンス アクション
2017-fujieda.pdf 2017-fujieda.pdf (368.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル Suggestions for the Teaching of Writing: From Students’ Reflective Narratives of English Writing
タイトル
タイトル Suggestions for the Teaching of Writing: From Students’ Reflective Narratives of English Writing
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 teaching writing
キーワード
主題Scheme Other
主題 autobiography
キーワード
主題Scheme Other
主題 reflective narrative
キーワード
主題Scheme Other
主題 writing teacher identity
キーワード
主題Scheme Other
主題 writing teacher education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching writing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autobiography
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reflective narrative
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 writing teacher identity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 writing teacher education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34443/00000161
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 学習者の省察から英語ライティング指導を考える
著者 藤枝, 豊

× 藤枝, 豊

藤枝, 豊

en Fujieda, Yutaka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Narratives have emerged in the area of second language (L2) writing and have played a key role as a proper research method. Reflective narratives have identified significant benefits by analyzing the writer’s experiences and insider perspectives in depth. Furthermore, stories shared by writers have validity in enriching their understanding further about personal realities and unraveling interpretive accounts with a critical eye. However, few studies demonstrate the findings of writing problems that students encounter and offer suggestions for teaching writing based on students’ experiences and practices of writing in English utilizing their detailed reflective narratives, especially in EFL contexts. This study focuses mainly on broadening possibilities for writing approaches suitable for teaching contexts as teacher development. The data analysis employed the categorization of 15 Japanese EFL undergraduates’ reflective narratives in three phases: the careful reading of all sentences in their reflective accounts of writing in English, the development of a temporary coding system, and the evaluation of the reliability of the coding system. The research findings show that the participants referred to the further importance of written structures (e.g., topic sentences and thesis statements), reader awareness for English writing at the university level, and joint work in the writing classroom. Suggestions for teaching writing are discussed in conforming to the findings of the students’ reflective narratives.
書誌情報 共愛学園前橋国際大学論集
en : Kyoai Gakuen University Journal

号 17, p. 25-37, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 共愛学園前橋国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-333X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11548903
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:09:30.691972
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3