ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 共愛学園前橋国際大学論集
  2. 第16号(2016年)

Practical Student Self-affirmation

https://doi.org/10.34443/00000150
https://doi.org/10.34443/00000150
09fdb92c-5d07-495b-8957-93405e178638
名前 / ファイル ライセンス アクション
2016-deadman.pdf 2016-deadman.pdf (500.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
タイトル
タイトル Practical Student Self-affirmation
タイトル
タイトル Practical Student Self-affirmation
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Self-affirmation
キーワード
主題Scheme Other
主題 peer learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 critical pedagogy
キーワード
主題Scheme Other
主題 sociolinguistics
キーワード
主題Scheme Other
主題 student
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Self-affirmation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 peer learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 critical pedagogy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sociolinguistics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34443/00000150
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 実用的な生徒の自己肯定
著者 デッドマン, マーク

× デッドマン, マーク

デッドマン, マーク

en Deadman, Mark

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research paper focuses on student peer interactional relationships in a tertiary level classroom setting in Japan. The research is based on the use of one piece of technology, Microsoft PowerPoint, to illustrate student peer interactional relationships during presentation tasks throughout the 2015 Spring Semester. The application of the particular software used in this research is of little importance, in that any piece of software could be used to investigate student interaction. The important findings of this research indicate that students can be made aware of their self-affirmation through an application of sociolinguistics and an introduction of critical pedagogy that encompasses a significant reduction in the influence of the traditional ‘teacher’ role to the benefit of student empowerment. The role of the student changes from being the passive object to that of a more active Subject role, as that of the ‘teacher,’ or better termed ‘facilitator,’ dispenses their traditional paternalistic, authoritative Subject position, in favor of being one that helps to bring about ‘…an outcome (as learning, productivity, or communication) by providing indirect or unobtrusive assistance, guidance, or supervision,’ on the part of the ‘facilitator,’ as it is defined in the Miriam-Webster dictionary (2015). For students to adopt a more active role requires a change in study habits, which requires more effort. However, this adheres perfectly to the Kyoai College motto; ‘You can develop your ability though it might be hard’ (Kyoai, 2015).
書誌情報 共愛学園前橋国際大学論集
en : Kyoai Gakuen University Journal

号 16, p. 45-67, 発行日 2016-03-31
出版者
出版者 共愛学園前橋国際大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2187-333X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11548903
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 16:09:56.072943
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3