WEKO3
アイテム
A Critical Review of Swain and Hammond
https://doi.org/10.34443/00000119
https://doi.org/10.34443/000001195f06471b-3bd0-4123-b0c5-ddc623ec4da9
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Critical Review of Swain and Hammond | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Critical Review of Swain and Hammond | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | critical review | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | research process | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | paradigm stance | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ethical transparency | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | critical review | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | research process | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | paradigm stance | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ethical transparency | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.34443/00000119 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
| その他のタイトル | Swain and Hammondの批評的総説 | |||||||||
| 著者 |
ジェニングズ, スティーブン
× ジェニングズ, スティーブン
|
|||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | The motivations and outcomes of studying for part-time mature students in higher education (Swain and Hammond, 2011) is an interesting article because it lays out clearly and succinctly its background, aims, purposes and results in a clear and readable way. However, according to the judgement criteria contained in the Open University Course Educational Enquiry, it has failings both in laying out its stance toward the focus of its investigation and in the clarity of the way it treats the notion of ethical treatment of research participants. The purpose of this research is to give an example of how to critically appraise the quality of scholarly work in the field of educational enquiry with the further aim of giving the reader insight into the key terms of transparency, relevancy and validity. This research has two main parts. Part one contains a discussion of important terminology used in educational enquiry, while part two contains an appraisal of how well the research done by Swain and Hammond (2011) is transparent, relevant and valid. | |||||||||
| 書誌情報 |
共愛学園前橋国際大学論集 en : Kyoai Gakuen University Journal 号 13, p. 13-24, 発行日 2013-03-31 |
|||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 共愛学園前橋国際大学 | |||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 2187-333X | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11548903 | |||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||